Giulia 1300 Super 1972



Foråret 2009

Short story about the Gíulia - produced may 26th 1972 and subsequently imported to Denmark from Pisa Italy in may 2007. Respray in original silver grey AR728 Grigio Medio Metallico. 
Modifications:
2.0 liter engine
40% Torsen diff from Alfaholics
15x7" GTA replica wheels fra Alfaholics
Pirelli 195/60 P6000.
Lowered front and rear
Adjustable camber
New discs and calibers front and rea
Stainless steel reinforces brakelines
Ny koblings slave- og hovedcylinder
Silicone hoses (Alfaholics)
Nardi replica steering wheel

And a clip from a track day:
http://www.youtube.com/watch?v=EA4Fyt2rskc

Den længere danske beskrivelse
Denne smukke Giulia Super er hjemtaget fra Pisa, Italien i maj 2007. Den har levet størstedelen af sit liv i det tørre, italienske klima hvilket tydeligt fremgår af bilens stand.

Umiddelbart før den blev importeret blev den omlakeret i den originale sølvgrå metallic farve - AR728 Grigio Medio metallico.

Motorrummet med 2 liter motor - papirer der beskriver arbejdet udført findes som en del af de originale dokumenter


Interiøret i bilen er originalt - Maremma wild boar tex - og ligeledes i en stand der ikke kan forventes bedre af en bil af denne årgang. Dvs uden huller, slid eller syninger der er gået. De originale gummimåtter er også hele både for, bag og i bagagerummet.
Al elektrisk fungere perfekt.
Ved hjemkomst til Danmark var den originale undervognsmaling ab. fabrik. urørt, eller snarere, meget tør og tyndslidt uden nogen for rust – hverken overfladisk eller gennemtæringer. Det var tydeligt at bilen derfor aldrig har været svejst og må betragtes som noget af et fund.
Før den fik den obligatoriske undervognsbehandling blev samtlige beklædninger taget af dørene for at konstatere en mindre samling indtørrede olivenblade i hvert dørkammer. Efter grundig støvsugning og rensning med stålbørste kunne bilen sendes til undervognsbehandling. Fed

Automobilismo Storico Alfa Romeo, Centro Direzionale
Denne Giuliae blev produceret den 26 maj 1972 for at blive solgt til den første ejer den 30 maj 1972 i Pisa. Bilen blev leveret i farven AR728 -Grigio Medio metallico med indtræk i Maremma wild boar tex.




Originale salgsdokumenter
Jeg har foretaget en række mindre modifikationer for at optimere køreegenskaberne, glæden og bilens udseende.
Bagtøj med 40% spær
Kombination af den kraftfulde og sprøde 2 liter motor sammen med den originale, lave udveksling fra 1300 differentialet uden spær medfærte at det var nærmest umuligt at få baghjulene til at gribe under acceleration.


Efter renovering
Jeg fik derfor afmonteret hele bagakslen og monteret et 40% torsen spær i fra Alfaholics. Dette skete i vinteren 2007-8 og jeg renoverede samtidigt hele bagaksel mv.
Bagaksel og spær på plads i bilen
Dellortoer pakkes om
Første vinter bød også på en ompakning af Dellortoerne - ny velfungerende med originalt luftkassefilter - dog medfølger sportsfilter.

Modifikationer
40% torsen spær (Alfaholics)
15x7" GTA replica fælge fra Alfaholics

Pirelli 195/60 P6000.
Sænkningsfjedre for og bag
Justerbar camber
Nye skiver for og bag
Nye kalibre for og bag
Nye forstærkede bremse slanger for og bag
Ny koblings slave- og hovedcylinder
Silicone kølerslanger (Alfaholics)
Nardi replica rat



Ingen kommentarer:

Send en kommentar